duminică, 8 noiembrie 2009

_______

Mi se pare cel putin interesant sa lucrezi cu cineva pe care nu il cunosti, pentru ca e nevoie sa faci un efort mai mare ca sa comunici ce te intereseaza , mai ales daca venim din domenii diferite. Cred ca este una din modilitatile prin care poti sa iesi "din ale tale", "din schema " , sa rechestionezi ce faci.

Este unul din motivele pentru care am aplicat si mi-am dorit sa particip la acest laborator.

Prima intalnire cu Vlad a fost in septembrie. Am discutat si brusc am ajuns la concluzia ca vom lucra despre sublim.

In a doua intalnire , la CNDB era deja clar ca tema sublimului ne cam depaseste si am hotarat ca este mai bine sa ramana undeva in fundal si sa gasim ceva mai concret la care sa lucram . Ma intereseaza fenomenul prin care orice pomenit in proces si mai apoi aparent uitat , va reveni. Imi place sa lucrez cu tot ce apare in procesul de lucru, " all inclusive". Totul poate deveni folositor. Incerc sa nu refuz nimic , desi exista astfel riscul ca materialele sa pare idioate, naive.

Dupa cele doua intalniri in Bucuresti. au aparut ca idei pentru laborator: sublimul, ceva in legatura cu muzica, nu stiam exact ce, si ca modalitate de lucru - construirea prin imagini dar prin rechestionarea modului in care acestea se succed .

La Cluj am mers cu trenul opt ore. Ne-am uitat la filme . Intr-unul din filme erau doi tipi care faceau muzica noise- mi-am adus aminte de Moha ! si de concertul lor de la bucuresti care m-a impresionat . Mi-a placut cum construiau cu liniste. Tipii astia doi din film captau toata ziua sunete, de la mare, de pe langa oameni morti si faceau apoi muzica la ei in studio. Se pare ca muzica lor putea sa vindece pe toti care aveau sindromul Lemmings( adica sinucigasit) , o muzica care sa cuprinda tot, pentru multi e zgomot . Zgomot tamaduitor.

La Cluj stam in acelasi apartament cu Carmen si Maria Draghici ( Cine e ma Maria asta Draghici? :) Ele iau interviuri la oamenii din Cluj.

Vlad a venit cu ideea sa lucram cu muzica si mi se pare tare pentru ca imi doream sa lucrez cu muzica . Cum spuneam , nu trebuie decat sa pomensc ceva si se intampla . Ai grije ce iti doresti.

Am inceput sa ne documentam. Sincer , eu sunt doar un burete care absoarbe informatia. Cateodata ma gandesc sa ofer mai mult. Ofer ceva totusi. ( Nu l-am invat pe Vlad sa danseze ca Fred Astaire ).

John Cage e genial. Mi-a placut foarte mult performance-ul lui muzical: "Water Walk". John Cage spune ca l-a numit Water Walk pentru ca foloseste apa ca sa faca muzica si in acelasi timp merge. Imi place ca tot ceea ce face e functional , scopul lui e sa produca muzica. Imi place ca si-a restrans foarte tare zona tematica : apa si mers, felul in care compune cu sunetul si imaginea, de exemplu vaza cu flori adusa in cada si apoi uda florile, genul de asocieri pe care le face, cele mai simple, te fac sa razi.

Pe Vlad cred ca il intereseaza relatia dintre zgmot si ras. Tot John Cage spune ca muzica si rasul nu trebuie sa insemne nimic.

Sintagma lui John Cage "There is no such as silence" a fost titlu pentru laborator sapte zile .

Am inceput sa scriu scenariul in actiuni- se pare ca e o actiune care ma bantuie ( sa scriu scenarii). Am incercat sa folosesc imagini , texte , ideile lui Vlad, tot ce a aparut pana in acel moment. Mi-am imaginat s-au a incerrcat sa produc imagini ca in muzica. Imagini care sa produca senzatie de liniste, tacere , zgomot, ma dau in leagan, ma infasor in celofan si respir, am o oala cu ban -un gong.

Pe youtube am gasit primul robot care a cantat vreodata. (canta Daisy Bell- ) o iubea pe Daisy dar nu putea sa faca nunta fiindca nu isi permitea. Am hotarat sa numesc controllerul lui Vlad , Clapa Daisy si l-am insarcinat sa zica: To be or not to be that s the question, to die, to sleep, he saw the Cat si bineinteles sa cante Daisy Bell. Am asociat textele cu actiuni si cu imagini si le-am compus in momemnt pentru care avem indicii muzicale: a niente,, affanato (anguished), adagio.

Compunem o simfonie tampita, Silly symphony.Imi place.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu