duminică, 8 noiembrie 2009

________

Dupa doua intalniri la Bucuresti cand am incercat sa ne cunoastem, ne-am gandit sa construim ceva pornind de la sublim numai ca la cea de-a a treia intalnire ne-am dat seama ca e un subiect prea covarsitor pe care nu stim cum sa il apucam si ar fi bine sa pornim de la improvizatie , ce actiune determnina o alta actiune si asa mai departe.

Am plecat la Cluj fara sa stim exact despre ce o sa lucram. In primele intalniri a fost ciudat ca ne intorceam totdeauna la muzica . Ne uitam pe Youtube si cautam muzicieni de country care sa ne placa, schimbam albume , ne puneam unul altuia piesele care ne plac.

Nu mai stiu exact cand mi-a venit ideea sa lucram despre muzica.La Bucuresti am inceput sa lucrez cu Florin Fieroiu la un curs tinut la CNDB. Era prima mea experienta corporala cu dansul . A fost doar trei zile dar am inceput sa am o alta perceptie a miscarii . Am inceput sa realizez ca in dans exista un ritm care nu e neaparat cel folosit in muzica.

Mi s-a parut interesant sa lucram despre relatia muzicii cu actul performativ. Cum ar fi sa existe musical fara muzica? Ce este muzica ? E doar o insiruire de sunete sau cuprinde si corporalitatea celui care interpreteaza.

Nu stiam cum sa reusesc sa ii prezint Mariei astfel incat sa o fac sa rezoneze la ceea ce m-am gandit. Pe tren am citit " Six month, one location " si treptat lucrurile incepeau sa mi se lamureasca . Am discutat putin spre Cluj.

Marti am inceput sa ne lucram in locatie. Ne-am uitat la cateva filme pe care le luasem de pe youtube. Water Walk este o piesa a lui John Cage pe care acesta a ales sa o prezinte intr-un show de televiziune prin anii '50. Il vedem aici pe Cage cum produce muzica folosind diferite obiecte asociate cu apa: o cada in care fierbe apa , un mixer de bucutarie care agita niste cuburi de gheata . Ni s-a parut foarte interesant faptul ca John Cage a ales sa se expune unui public deosebit de cel de muzica expermentala. Celor din public li se pareau comice actiunile lui numai ca John Cage le facea int-un mod serios.

Intr-un interviu John Cage il parafraza pe Kant: Sunt doua lucruri care trebuie sa insemne nimic muzica si rasul" Ni sa parut importanta aceasta relatie si am continuat sa o exploram relatia dintre muzica si ras. Modul in care in vechi desene animate ca in "Skeleton dance" al lui Walt Disney din 1929. Intre zgomot, muzica si liniste nu exista o diferenta cantitativa. Zgomotul nu are nici un sens ascuns, e doar o experienta fizica la care pot sa raspund cu umor.

Pe parcursul investigatiei noastre am cautat sa vedem relatia dintre zgomot, muzica si liniste.

M-am gandit mult cum as putea sa folosesc imaginea video in relatie cu dansul. Nu am mai lucrat pana acum in calitate de artist vizual cu un coregraf. Elementul care intre timp a devenit un element imprtant al laboratorului nostru a fost o clapa Midi pe care am conectat-o la calculatorul si care functioneaza ca un trigger pentru scurte filmulete care atuci cand clapele sunt actioneaza formeaza un cantec , Clapa a devenit clapa Daisy, . Primul cantec intrepretat de o voce sintetizata de un computer a fost Daisy Bell pe la mijlocul anilor '60. E interesant cum tehnologia a fost folosita pentru o actiune fara un scop pragmatic. Versurile cantecului sunt copilaresti si suna straniu sa le auzi cantate de un calculator.

Sunt multe imagini puternice care le avem in acest moment . incercam sa le ordonam ca intr-o piesa muzicala in care sunt punctate diferite elemente : affannato, andante agile, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu